Jeszcze w czasach, kiedy chodziliśmy do szkoły, uczniowie klasy Ia i Ib mieli za zadanie przynieść różne opakowania po żywności. Dzieliliśmy je na grupy ze względu na materiał, z którego zostały wykonane: glass (szkło), plastic (plastik), paper (papier) i metal (metal). Okazało się, że w obu klasach najwięcej było opakowań z plastiku.
Wiele z tych opakowań można poddać procesowi recyklingu (recycling), którego pierwszym etapem jest właściwa segregacja śmieci (waste segregation).
Dobrym pomysłem jest także noszenie do sklepu własnych toreb (lnianych, bawełnianych) oraz opakowań (materiałowych woreczków np. z firanki, słoików czy plastikowych opakowań wielokrotnego użytku – gdy kupujemy jedzenie na wagę). Jednak teraz, w czasie pandemii koronawirusa, ze względów sanitarnych jest to ograniczone.
Na kolejnych zajęciach mieliśmy w planach zanieść opakowania do odpowiednich kontenerów na śmieci, jednak koronawirus COVID-19 pokrzyżował nasze plany.
W trakcie nauki zdalnej dzieci miały za zadanie wykonać tabelkę, do której wpisywały nazwy wybranych produktów żywnościowych oraz materiały, z których mogą być wykonane opakowania. Następnie zaznaczały w tabelce, który produkty znajdujące się w ich domach występują w jakiego rodzaju opakowaniach.
(ED)