2 października w klasie 3 c świętowaliśmy Dzień Tabliczki Mnożenia. Przez cały tydzień, rozwiązywaliśmy różnorodne zadania, łamigłówki, labirynty, aby w piątek uczestniczyć w turnieju gier planszowych.

ŁAPKI

Do jednej rozgrywki potrzebujemy 5 osób. Cztery z nich dostają łapki, a jedna karty. Po przeciwnych stronach ławki stają 2-osobowe drużyny. Jedna osoba z drużyny może uderzać tylko w liczby czerwone, a druga tylko w liczby niebieskie. Piąta osoba podaje przykłady, losując 2 karty z talii.  Niektórzy liczą punkty, niektórzy mają za dużo radości z uderzania łapkami, aby trwonić czas na liczenie punktów. W każdej kolejce jedna osoba z przegranej pary zamienia się miejscem z osobą, która odczytywała przykład z kart.

BINGO

Uczniowie wypełniają pola dowolnymi liczbami. Sami szybko się zorientują, że niektóre liczby są bardziej „opłacalne” niż inne. Uczestnicy  odkrywają dwie karty, mnożą liczby, które się na nich pokazały i jeżeli mają taki wynik na swojej planszy, to go zaznaczają. Zaznaczenie czterech pól pionowo, poziomo lub po przekątnej oznacza (teoretycznie) koniec gry. Zazwyczaj uczniowie jednak grają dalej… bo przecież każdy chce krzyknąć BINGO!

WOJNA  KARCIANA

Uczniowie  otrzymują  karty z liczbami od 2 do 10. (Mogą to być karty ze zwykłej talii albo takie z różnych karcianych gier, które mają wydrukowane liczby).

Każdy po kolei  odkrywa dwie karty, mnoży liczby, które pokazały się na kartach i zapisuje wynik. Gra jest małą modyfikacją popularnej karcianej „wojny”. Daną rundę wygrywa osoba, która uzyskała najwyższy albo najniższy wynik (to określają na początku sami uczniowie). Oczywiście osoba, która podała zły iloczyn nie ma szans na uzyskanie punktów w danej rundzie.

Ustalamy liczbę kolejek. Wyniki uzyskane w każdej kolejce uczniowie zapisują na kartce. Wygrywa ten, kto po ostatniej kolejce ma na koncie najwięcej wygranych rund.

ZAMYKANIE KWADRATÓW

Uczniowie  otrzymują planszę z liczbami wpisanymi w kwadratowe pola i dwie 10-ścienne kostki do gry. Każdy po kolei rzuca kostkami, mnoży liczby, które wypadły i zaznacza mazakiem w wybranym przez siebie kolorze jeden z boków kwadratu, który zawiera uzyskany iloczyn. Osoba, która zaznaczy czwarty bok kwadratu, zdobywa dane pole i zamalowuje je swoim kolorem. Wygrywa ten, kto w ustalonym czasie zamaluje najwięcej pól.

Tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia wśród uczniów klasy 3 c otrzymał KUBA.