Dzień Pluszowego Misia świętowaliśmy również na języku angielskim.  Dzieci z klas 1a, 2a, 2e, 3a, 3b i 3d przyszły do szkoły w towarzystwie swoich ulubionych pluszaków. Chcieliśmy dobrze poznać naszych nowych „kolegów”, dlatego zajęcia zaczęliśmy od przedstawiania ich całej klasie. Okazało się, że niektóre zabawki są w rodzinach od kilku pokoleń: najstarszy pluszak należał kiedyś do babci chłopca z trzeciej klasy! Jego babcia bawiła się tym misiem, gdy była małą dziewczynką.

Poznawaliśmy różne gatunki niedźwiedzi, opisywaliśmy różnice pomiędzy pluszowym i prawdziwym misiem. Omawialiśmy również to, co lubią jeść niedźwiedzie i ich pluszowi koledzy. Na przykładzie pluszaków przypominaliśmy sobie również nazwy uczuć i emocji. Razem ze swoimi zabawkami tańczyliśmy do piosenki „Teddy Bear”, a na koniec wspólnie narysowaliśmy misia i opisaliśmy jego części ciała. Za rok znowu zaprosimy pluszaki na nasze lekcje.

Pod koniec listopada pluszowe misie pomagały nam uczyć się języka angielskiego. W klasach 1 c i 1d dzięki kolorowankom z napisami udało nam się powtórzyć i utrwalić nazwy części ciała przed sprawdzianem (arm, leg, body, eye, ear, nose, mouth, hand) oraz stworzyć własne, wyjątkowe projekty: pojawił się latający miś-pokemon, tygryskowy miś w paski czy miś w barwach ukraińskich.

Zaś w klasie 2c stworzyliśmy własne misie z gąbek, gumek recepturek i kokardek (sponge, rubber bands, ribbons). Było to nie lada wyzwanie: okazuje się, że nasze dłonie muszą ćwiczyć motorykę małą – ciasne wiązanie gumek na włosach, sznurownie butów czy lepienie z plasteliny.

We wszystkich klasach była super zabawa: śpiewaliśmy piosenki o misiach, tańczyliśmy i obejrzeliśmy historyjkę o tym, co widzi brązowy niedźwiedź („Brown bear, brown bear, What do you see?”). Było to prawdziwe święto!