W tym roku szkolnym uczniowie z klas 3a i 3c przystąpili do VI edycji projektu „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. To już ich trzecia edycja, tym razem skupiona na emocjach.

Do pierwszego modułu o emocjach wybraliśmy lekturę dosyć nieoczywistą, ale zrobiliśmy to z pełną premedytacją. Bo jak ma pasować do „Radości i szczęścia” książka Romana Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją”? A jednak… dowiedliśmy, że pasuje… odnaleźliśmy mnóstwo sytuacji, gdzie z książki biła radość i emanowało szczęście…

Nasze skoroszyty z lekturnikami z poprzednich edycji wyglądają imponująco, a teraz dokładamy kolejną część. Pięknie pokolorowaliśmy okładkę VI edycji lekturnika i uzupełniliśmy strony dot. pierwszej lektury.

Bardzo lubimy działać, więc zdecydowanie postawiliśmy na aktywne omawianie lektury. W ruch poszły koperty z zadaniami dla grup i tak na początek z połączenia pracy trzech grup powstał nam plan zdarzeń z przepięknymi ilustracjami zamieszczonymi w oknach pociągu. Po omówieniu wszystkich prac, zawiesiliśmy nasz pociąg na sznurku, aby przypominał nam o przygodach Lampo.

Kolejne grupy skupiły się na tworzeniu gier planszowych opartych na przygodach psa podróżnika. Powstały ciekawe plansze i kolorowe karty z zadaniami, np. „drzwi przytrzasnęły psu łapkę – tracisz dwie kolejki”, „Lampo biegnie za Giną do szkoły – przesuwasz się o 5 pól do przodu”. Teraz zostało nam tylko grać, grać i grać:)

Podróże Lampo skłoniły nas także do pewnych obliczeń… Postanowiliśmy sprawdzić, ile kilometrów mógł pokonać podczas swoich podróży i ile czasu mogły mu zabrać podróże. Nanosiliśmy nasze spostrzeżenia na mapę Włoch i stworzyliśmy sobie swoisty przewodnik 🙂

Wykonaliśmy także leporella, czyli mini książeczki z najważniejszymi informacjami o naszej lekturze. Mimo, że były malutkie, to zawarliśmy w nich mnóstwo informacji. Stały się dla nas skarbnicą wiedzy o przygodach Lampo.

Po omówieniu lektury i ustaleniu dlaczego pasuje ona właśnie do modułu o radości i szczęściu, postanowiliśmy się zastanowić, kiedy my czujemy się szczęśliwi. Przegotowaliśmy piękne jesienne liście i wpisaliśmy w nie nasze radosne chwile. Liście zawisły na naszym „Drzewku emocji”.

Klasie 3c cały czas towarzyszył klasowy pies-maskotka Lucky (już imię mówi samo za siebie), który zajął honorowe miejsce podczas omawiania książki, o psie, który jeździł koleją. Chyba sam miał ochotę na taką przygodę;)